اسناد یاد شده حاکیست که تماس‌های تلفنی «می» و «ترامپ» همواره برای طرف انگلیسی کابوس بوده چون رئیس جمهوری آمریکا بدون توجه به محتوای مذاکرات، یک طرفه صحبت می‌کرده است. 

مشاور سابق «ترزا می» که گفت‌وگوهای طرفین را شنیده به دیلی تلگراف در این باره گفت: ترامپ بی‌امان، با قلدری و زور صحبت می‌کرد و سخت می‌شد یک کلام حرف زد.

از سویی یک مقام آمریکایی در جریان مذاکرات رهبران دو کشور در خصوص اختلافات لندن و مسکو بر سر مسمومیت جاسوس اسبق روسیه در خاک انگلیس، به دیلی تلگراف گفت؛ ترزا می به حدی در گفت وگو با ترامپ کلافه ‌شد که در مقطعی گمان ‌کرد یا باید فریاد بزند یا همانجا گریه کند.

 سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا دو سال پیش در شهری واقع در جنوب انگلیس توسط گاز نوویچوک مسموم شدند. دولت لندن، مسکو را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد و به این بهانه توانست کشورهای اروپایی و آمریکا را برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه متقاعد و ۱۵۰ دیپلمات‌ روس را از این کشورها اخراج کند.  روسیه بارها دخالت در این حادثه را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر سابق انگلیس از ترامپ خواسته بود تا رهبری اقدام جهانی علیه مسکو را برعهده بگیرد. با این حال اسناد یادشده نشان می‌دهد که ترامپ پاسخ داده است: «نه من ترجیح می‌دهم دنباله‌رو باشم تا اینکه رهبری کنم» 

او گفته است که تمام کشورها باید به صورت جمعی اقدام کنند. «من حاضر نیستم آمریکا را جلو بیندازم و سایر کشورها منفعل باشند.» 

در گزارش دیلی تلگراف همچنین می‌خوانیم که ترامپ از «ترزا می» پرسیده است: چرا بوریس جانسون نخست وزیر نشد؟ آیا او به این سمت علاقه‌ای نداشت؟

زمانی که «ترزا می» پاسخ داده بوریس جانسون در انتخابات درونی حزب محافظه کار در سال ۲۰۱۶ کنار کشید، ترامپ گفته است: عجب، آن‌وقت شما مانند توپ بیسبال شوت شدید به سمت جلو! ولی واقعا فکر می‌کنم از اول اینطور توطئه چینی کردید. 

همچنین گفته می‌شود که ترامپ عمدا پاسخ تماس تلفنی نخست وزیر سابق انگلیس را برای اعتراض به تصمیم واشنگتن در خصوص جابه‌جایی سفارت‌خانه‌ این کشور از تل‌آویو به قدس را نداده است.

آذر ماه ۱۳۹۶ دولت آمریکا با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد. این اقدام همان زمان با مخالفت ترزا می و احزاب مخالف سیاسی در انگلیس روبرو شد.

«ترزا می» خرداد سال گذشته بر اثر فشارهای افکار عمومی در خصوص روند کند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از مقام نخست وزیری کناره گیری کرد و سپس انتخابات درونی حزب محافظه کار آغاز شد. بوریس جانسون در این انتخابات موفق شد ۶ رقیب دیگر خود را کنار زده و کرسی نخست وزیری را تصاحب کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.