«رن وو چیان» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: وزیر دفاع آمریکا در سخنانی بی پایه و با هدف تخریب چهره ارتش چین، ارتش خلق را یک تهدید نظامی برای مردم کشور معرفی کرده است.

مارک اسپر در مقاله ای با عنوان «پنتاگون آماده خدمت به چین»  ادعا کرده است «ارتش چین به کشور یا قانون اساسی خدمت نمی کند»، سخنگوی وزارت دفاع چین این ادعاها را کاملاً بی اساس و پر از ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک توصیف کرد و گفت: حزب کمونیست چین و ارتش آزادیبخش این کشور، از صمیم قلب در حال خدمت به مردم هستند.

سخنگوی وزارت دفاع چین افزود: ارتش این کشور ریشه عمیقی در میان مردم دارد و کمک های بزرگی برای دستیابی به استقلال ملی و همچنین توانمندسازی مردم از نظر مسایل اقتصادی، امداد رسانی در برابر بلایا و محافظت از جان و مال مردم کرده است.

او با بیان اینکه رشد قدرت نظامی چین باید به عنوان تقویت صلح جهانی تلقی شود زیرا بر اساس قانون اساسی، چین مسیر توسعه صلح آمیز را دنبال می کند اظهار کرد: ارتش چین به طور فعال در فعالیت های صلح بین المللی مشارکت داشته است.

رن خاطرنشان کرد: تلاش های آمریکا برای قطع روابط چین با سایر کشورها هرگز به نتیجه نمی رسد زیرا تلاش های چین در حفظ صلح جهانی توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود که از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، ارتش چین نیز مسئولیت خود را به عنوان ارتش یک کشور بزرگ انجام داده است و به طور فعال در همکاری های بین المللی ضد کرونا شرکت کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید کرد ارتش این کشور همچنان به امنیت، صلح و رفاه فراگیر در جهان کمک خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.