سردار کیوان ظهیری اظهارکرد: کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنان آمده اند و با ارائه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و فعالیت در فضای مجازی سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنید.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند، گفت: در روش اول، کلاهبرداران از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنان ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری اطلاعاتشان دارند.

ظهیری خاطرنشان کرد: در روش دوم، مجرمان با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت ، حساب بانکی مالباختگان را خالی می‌کنند.

وی به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» را نخورند زیرا اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پورتال رسمی اپراتورها و یا وزارتخانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینک ها اعتمادی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ظهیری در پایان گفت: پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجوست و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند، برخورد خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.