«احسان قمری» با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری برای تقدیر از صادرکنندگانی که نسبت به ایفای ۱۰۰ درصدی تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، اظهار داشت: براساس آخرین آمار ۲ هزار و ۵۶ صادرکننده نسبت به رفع کامل تعهدات ارزی خود در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۱ صادرکننده غیرتولیدی و مابقی یعنی یک هزار و ۴۳۵ صادرکننده از جمله واحدهای تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان ۱۴.۲ میلیارد یورو است، خاطرنشان کرد: از این میزان ۷.۵ میلیارد یورو مربوط به سال ۹۷ و ۶.۷ میلیارد یورو مربوط به سال ۱۳۹۸ است که بیش از ۹۲ درصد توسط بنگاه‌های تولیدی انجام شده است.

قمری تاکید کرد: براساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۶۲ درصد ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که ۱۰۰ درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، توسط صادرکنندگانی انجام شده که بیشتر از ۱۰۰ میلیون یورو صادرات داشته‌اند، ضمن اینکه این گروه از صادرکنندگان شامل ۲۴ واحد تولیدی با حدود ۹ میلیارد یورو صادرات هستند.

وی همچنین با تاکید بر سیاست تشویق صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، گفت: بیش از یک هزار و ۳۳۳ صادرکننده که ۱۰۰ درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، صادراتی کمتر از یک میلیون یورو داشته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.