به گزارش پایگاه هیل، جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا و معاون رئیس جمهور سابق این کشور در این نشست اینترنتی با ریچارد ترامکا، رئیس اتحادیه کارگری AFL-CIO در این کشور اظهار کرد: شما می‌توانید مطمئن باشید اگر من در کاخ سفید باشم کلمه اتحادیه را به دفعات زیاد خواهید شنید. اگر من افتخار تبدیل شدن به رئیس جمهور شما را داشته باشم قوی‌ترین رئیس جمهوری حامی کارگران که تا کنون داشته‌اید، خواهم بود.

بایدن ادامه داد: کارگران اتحادیه‌ها به قوانینی پایبند هستند، قوانینی آمریکایی، شاید پیش پا افتاده به نظر برسد اما واقعی است. افتخار، وظیفه، کشور، چیزی بزرگتر از خودتان.

بایدن در ادامه صحبتهایش به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از بابت گزارشها در خصوص اظهار نظر اخیرش درباره "بازنده" خواندن آمریکایی‌های کشته شده در جنگ جهانی اول حمله کرده و این اظهار نظر را "کاملا غیرآمریکایی" خواند.

وی گفت: کسانی که خدمت کرده، جانشان را به خطر انداختند و حتی جانشان را برای ملت ما دادند را بازنده و احمق خواندند در حالی که اینها قهرمان هستند.

بایدن به پسر از دنیا رفته خود "بو بایدن" که یک کهنه سرباز جنگ عراق بود، اشاره کرده و گفت: بوی من یک بازنده یا یک احمق نبود.

بایدن عنوان کرد: هیچ رئیس جمهوری تا کنون اینگونه درباره نظامیان زن و مرد ما صحبت نکرده است. متاسفم اگر که دارم عصبی می‌شوم اما حقیقت ساده این است وقتی شما اینطور درباره کهنه سربازان ما صحبت می‌کنید دیگر حق ندارید رئیس جمهور آمریکا باشید. تمام.

بایدن همچنین به نحوه پاسخ ترامپ به بحران همه گیری کروناویروس نیز تاخته و گفت، این رئیس جمهور آمریکا به کارگران پشت کرد.

وی ادامه داد: او نگران بود اگر شروع به صحبت درباره نجات دادن جان مردم کند بازار بورس سقوط کند. خب می‌دانیم چنین چیزی برای دوستان ثروتمند او عالی بوده اما برای بقیه ما چندان عالی نیست.

بایدن گفت: اگر من در دفتر بیضی کاخ سفید باشم حدس بزنید چه کسانی در آنجا قرار است با من باشند؟ اتحادیه‌ها، کارگران، شما.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.