به گزارش  رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: اگر اقتصادهای آمریکا و چین با یکدیگر مبادله تجاری نداشته باشند، آمریکا پولی را از دست نخواهد داد.

بر اساس این گزارش ترامپ در کنفرانس خبری در کاخ سفید به مناسبت روز کارگر وعده داد تا فرصت های شغلی را از چین پس بگیرد و به آمریکا بازگرداند.

وی در این باره گفت: هنگامی که به واژه جدایی اشاره می کنید، در واقع به واژه بسیار جالبی اشاره دارید. در حال حاضر میلیاردها دلار از دست می دهیم و اگر با چینی ها مبادله تجاری نداشته باشیم، دیگر این چندین میلیارد دلار را از دست نخواهیم داد. به این مساله، جداکردن می گویند و بهتر است از همین الان این روند را آغاز کنید.

ترامپ که پیش از این برای متقاعد کردن چین با هدف کاهش کسری تجاری با آمریکا تلاش زیادی کرده بود، اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قصد دارد سخت گیری علیه چین را یکی از مهمترین برنامه های انتخاباتی اش نشان دهد.

وی بارها جو بایدن را به اتخاذ مواضع نرم ملایم در برابر چین متهم کرده است.

ترامپ در این باره افزود: اگر بایدن در انتخابات آتی پیروز شود، در واقع چین پیروز شده زیرا چین مالکیت آمریکا را کسب خواهد کرد.

بایدن نیز به شدت از مرحله نخست توافق تجاری ترامپ با چین انتقاد کرد و گفت: این توافق غیرقابل اجرا و پر از تعهدات مبهم، ضعیف از سوی چین است.

ترامپ وعده داده است تا در دولت آینده اش، قراردادهای فدرال با شرکت های چینی را لغو خواهد کرد و پکن را به خاطر گسترش ویروس کرونا به سراسر جهان، به پای میز محاکمه خواهد کشاند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.