سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به دغدغه این مجموعه در خصوص مسائل زیست‌محیطی کشور گفت: با بحرانی شدن وضعیت دریاچه ارومیه، قرارگاه نقش بسیار مؤثر و فعالی را در طرح احیای این دریاچه ایفا کرد.

وی با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه از مهم‌ترین و باارزش‌ترین اکوسیستم‌های آبی ایران و جهان به شمار می‌آید افزود: طرح احیای دریاچه ارومیه در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که با تکمیل آن شاهد احیای کامل دریاچه ارومیه خواهیم بود.

فرمانده قرارگاه خاتم گفت: بخش مهمی از این میزان آب با استفاده از توانمندی منحصر به فرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حوزه تونل‌سازی (مکانیزه) و با اجرای تونل کانی‌سیب به طول ۳۶ کیلومتر تأمین می‌شود.

محمد با تشکر از همکاری وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در اجرای این پروژه اظهار کرد: سرعت عمل در احیای دریاچه ارومیه از پیامدهای ناگوار زیست محیطی  منطقه شمال غرب جلوگیری خواهد کرد و تکمیل این پروژه نقش مهمی در افزایش تدریجی سطح آب دریاچه تا تراز اکولوژیک ۱۲۷۴ دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: قرارگاه نقش بسیار کلیدی و مؤثری در احداث زیرساخت‌های مدیریت منابع آب کشور دارد به گونه‌ای در حال حاضر در حدود ۵۰ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور به میزان ۲۳ میلیارد مترمکعب شامل ۶۲ سد، توسط این مجموعه تکمیل و یا در حال ساخت است.

وی در پایان گفت: احداث ۶۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله، ۳۹۰ کیلومتر تونل انتقال آب مکانیزه و ۷۳۱ کیلومتر کانال انتقال آب از دیگر فعالیت‌های قرارگاه در این حوزه استراتژیک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.