سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: بارندگی و در مناطق مرتفع  رگبار باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای و برخورد صاعقه فردا (۱۹ شهریورماه) برای ارتفاعات استان‌های گلستان، مازندران و سمنان، شمال آذربایجان غربی، شرق خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، غرب و جنوب شرق فارس و غرب هرمزگان و پنجشنبه (۲۰ شهریورماه) برای شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس بویژه شمال و جنوب شرق آن، غرب هرمزگان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل‌ها و اخلال در فعالیت های کشاورزی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها و اتخاذ تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز توصیه کرد.

 زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.