مصطفی صالحی وزیری، رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور ایران در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: کیت‌های توزیع شده در آزمایشگاه های دولتی و خصوصی بایستی ابتدا مراحل ارزیابی را در آزمایشگاه مرجع کشوری انستیتویو پاستور طی کنند و این مراحل شامل بررسی شرایط تولید انبوه و ارزیابی منطبق با کیت های استاندارد است که در صورت تطابق ۹۵ درصدی و بیشتر، این کیت ها تاییدیه ۶ ماهه دریافت می‌کنند و پس از ۶ ماه دوباره ارزیابی می‌شوند.

وی افزود: تمام تلاش ما اینست که کیت های توزیع شده استاندارد بالایی داشته باشد. درصد توانایی تشخیص بیماری توسط این کیت ها بسته به زمان بروز بیماری، نمونه دریافت شده، تکنسین استفاده کننده از دستگاه و... متفاوت است البته  آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه مرجع تا به امروز موفقیت آمیز بوده اند و ما در تمامی تست ها قادر به تشخیص بیماری بوده ایم.

صالحی درباره قیمت تست کرونا  خاطرنشان کرد: همچنین مرجع تعیین قیمت این کیت‌ها وزارت بهداشت است و دو تعرفه خصوصی و دولتی برای آن مشخص شده است. این تعرفه برای آزمایشگاه خصوصی حدود ۵۹۰ هزار تومان و برای آزمایشگاه های دولتی ۲۳۰ هزار تومان است که بیمه تکمیلی آن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به آمارافزایش تولید کیت‌های تشخیصی در ایران گفت: در سال‌های گذشته، آمار تست آنفلوآنزا حدود ۲۰ هزار در سال بود که در مقایسه با تعداد ۳۰ هزار تست روزانه در مقطع کنونی ظرفیت ما در تولید کیت های تشخیصی بسیار افزایش داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.