«سیکو هاشیموتو» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تمامی دست‌اندرکاران بازی‌ها برای آماده سازی در حال همکاری با یکدیگر بوده و ورزشکاران نیز در آستانه تورنمنت سال آینده تلاش قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.

هاشیموتو که خود سابقه حضور در المپیک را دارد، اعلام کرد که اولویت از برنامه‌ریزی برای برگزاری «کامل» رقابت‌ها که گزینه مورد علاقه «شینزو آبه» نخست وزیر در آستانه بازنشستگی ژاپن بوده، به سمت برگزاری رویدادی که ورزشکاران را قادر می‌سازد تا صرف نظر از وضعیت پاندمی کووید-۱۹، با یکدیگر رقابت کنند، تغییر یافته است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم باید به هر قیمتی که شده، بازی‌ها را برگزار کنیم. می‌خواهم تمام تلاش خود را بر اقدامات مقابله با ویروس کرونا معطوف کنیم.

در مورد برگزاری امن بازی‌ها، عقیده‌ای به وجود آمده است که به شکلی فزاینده با سه پیشنهاد زیر که توسط نشریه گاردین تدوین شده است، همخوانی دارد:

۱- نگهداری طولانی‌تر ورزشکاران در کمپ‌های آماده سازی پیش از ورود به دهکده المپیک به منظور انجام مداوم تست کرونا.

۲- درخواست از ورزشکاران برای ترک دهکده بلافاصله پس از انجام مشابقات؛ برخلاف روال معمول ماندن تا مراسم اختتامیه.

۳- کاهش ظرفیت ورزشگاه‌ها و نظارت بر رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی.

با این حال، پیشنهادها مبنی بر کوچک کردن المپیک با تعداد ورزشکار کمتر از سوی منابع ارشد المپیک رد شده است.

«کازوهیرو سوگیتا» معاون دبیرکل کابینه ژاپن گفت: همزمان با زندگی با کرونا، باید اطمینان حاصل کنیم که ورزشکاران در بهترین فرم خود فعالیت کرده و تماشاگران در کمال امنیت از بازی‌ها لذت ببرند. برای نیل به این مقصود، باید کنترل مرزی، سیستم‌های نمونه‌گیری و پزشکی و عملیات‌های داخلی ورزشگاه ها را تنظیم کنیم.

«توشیرو موتو» مدیر اجرایی کمیته سازماندهی المپیک توکیو، هفته گذشته اعلام کرد که بازی‌ها حتی اگر واسکن کرونا در کار نباشد نیز قابل برگزاری است.

اظهارات اخیر هاشیموتو که خود در رشته اسکی سرعت و دوچرخه‌سواری نماینده کشورش در المپیک بوده، انعکاس اظهارات روز گذشته (دوشنبه) «جان کوتس» نایب رییس کمیته بین المللی المپیک است؛ او گفته است که تورنمنت سال آینده «با یا بدون کووید» برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.