دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: رئیس پلیس و بیشتر نیروهای پلیس در روچستر ایالت نیویورک استعفا داده‌اند. شهردار دموکرات آنجا و البته فرماندارش اندرو کومو هیچ ایده‌ای ندارند که چه کار کنند. ایالت نیویورک در آشوب به سر می‌برد؛ پول نیست، مالیات و جرایم بالاست و همه این را حس می‌کنند. در سوم نوامبر، ما می‌توانیم این وضعیت را درست کنیم!

لاولی وارن، شهردار روچستر در جریان نشست روز سه‌شنبه شورای شهر گفت، کارکنان فرماندهی اداره پلیس روچستر در بحبوحه اعتراضات به مرگ ماه مارس دنیل پرود، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در بازداشت پلیس کناره‌گیری کردند. این شهردار دموکرات همچنین گفت، انتظار می‌رود استعفاهای بیشتری در اداره پلیس روچستر در آینده رخ دهد.

هفته گذشته اداره پلیس روچستر تصاویری از دوربین بدنی پلیس که برای ۳۰ مارس بود و نشان می‌داد افسران در حال بازداشت دنیل پرود هستند که شب به شکل برهنه در داخل خیابان‌ها می‌دود، منتشر کرد. خانواده پرود در تماس با فوریت‌های پلیس گفته بودند که او وضعیت ثبات روانی ندارد.

این تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که دنیل پرود از دستورات افسران تبعیت کرده اما شروع به فریاد زدن می‌کند و به محض اینکه دستبند به او زده می‌شود، آب دهان پرتاب می‌کند. افسران کیسه‌ای بر سر او می‌کشند و پرود را روی زمین می‌خوابانند. این مرد سیاه‌پوست استفراغ می‌کند و بعد از حدود دو دقیقه بی‌جان می‌شود. به گفته خانواده پرود، او بر اثر خفگی جان داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.