حسن روحانی در پیامی هفتاد و دومین تشکیل جمهوری کره شمالی را به کیم جونگ اون تبریک گفت.  متن پیام حجت الاسلام والمسلین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای کیم جونگ اون

رهبر عالی و رئیس کمیسیون امور حکومتی جمهوری دمکراتیک خلق کره

فرا رسیدن هفتاد و دومین سالروز تشکیل جمهوری دمکراتیک خلق کره را به جناب‌عالی، دولت و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم در سایه اراده مقامات عالی دو کشور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، شاهد توسعه روابط فیمابین در همه زمینه‌ها باشیم.

سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و بهروزی مردم جمهوری دمکراتیک خلق کره را آرزومندم.

حسن روحانی          

رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیام تبریک روحانی به رئیس جمهور تاجیکستان

همچنین حسن روحانی سالروز استقلال جمهوری تاجیکستان را به امامعلی رحمان تبریک گفت. متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای امامعلی رحمان

رئیس جمهوری تاجیکستان

فرا رسیدن بیست و نهمین سالروز استقلال جمهوری تاجیکستان را به جناب‌عالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

جمهوری اسلامی ایران همواره علاقمند به گسترش و تحکیم هر چه بیشتر مناسبات دو کشور هم‌فرهنگ و هم‌زبان در همه عرصه‌های دوجانبه و چندجانبه است. در شرایط کنونی حاصل از بحران جهانی ویروس کرونا نیز ضروری است مسئولان دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در جهت رفع مشکلات اقتصادی منطقه و انتقال تجارب در زمینه مقابله با این بیماری، تلاش و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

امیدوارم در پرتو حسن تفاهم و مساعی مشترک، شاهد گسترش بیش از پیش روابط فیمابین در راستای منافع متقابل و همچنین توسعه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و عزت و سربلندی مردم جمهوری تاجیکستان را مسألت دارم.

حسن روحانی          

رئیس جمهوری اسلامی ایران

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.