حسین صبوری با بیان اینکه استان تهران دارای دوشرکت شهر تهران و شهرستان های تهران است، اظهار کرد: در حال حاضر همکاران ما به دنبال شناسایی مشترکان پرمصرف و کم مصرف برای طرح برق امید هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود در شهر تهران بیش از ۸۰ درصد مشترکان خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند، افزود: گروه کم مصرف و کم مصرف که در برق امید مطرح شده با این موضوع متفاووت است و باید بررسی های لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به مشترکان پر مصرف تهرانی گفت: بر اساس آماری که تا کنون اخذ شده کسانی که الگو مصرف را رعایت نمی کنند جز پر مصرف ها هستند که در تهران حدود ۲۰ درصد مشترکان را شامل می شود.

صبوری با بیان اینکه طبق مصوبه دولت کم مصرف ها شامل تخفیف صد درصدی طرح برق امید می شوند، تصریح کرد: تعریف مشترک کم مصرف در هر منطقه متفاوت است به طور مثال برای تهران یک نوع محاسبه و برای خوزستان یک نوع محاسبه دیگر لحاظ می شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارزیابی ها و بررسی ها در حال انجام است، گفت: پس از مشخص شدن نتیجه گزارش اعلام خواهد شد اما الان پر مصرف ها را کسانی می دانیم که الگو مصرف را رعایت نکنند که این مساله نیز در مناطق مختلف متفاوت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه تا آبان ماه این طرح اجرایی خواهد شد، گفت: برق امید شامل کم مصرف ها است و حتما شامل حال استان تهران نیز خواهد شد و اگر مشترکان خوش مصرف نیز مصرف خود را مدیریت کنند می توانند در این دسته قرار بگیرند و این موضوع تنها بستگی به میزان مصرف مشترکان دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.