جلیل رحیمی جهان‌آبادی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت:‌ صد روز از عمر مجلس یازدهم، مجلس انقلابی گذشته است. آیا مجلس در رأس امور بود؟ آیا مجلس در انتهای امور بود یا در جریان امور قرار داشت؟ زمانی که اکثریت شما در این مجلس حضور نداشتید گمان می‌کردید که مشکل مجلس و مشکل کشور اصلاح طلبان هستند اما امروز به عینه می‌بینید که مشکل کشور نه اصلاح طلبان هستند و نه اصول‌گرایان بلکه مشکل فرصت‌طلبان و تصمیم‌گیران در سایه هستند.

وی افزود: وزارتخانه‌ها را نه وزرا بلکه مافیاهای پیرامون وزرا اداره می‌کنند. وزارت صنعت، وزارت جهاد، وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش را ملاحظه کنید. نقش وزیر انتخابی شما در تصمیمات به چه میزان است؟ در این صد روز که شما نماینده مردم بودید قیمت برنج افزایش داشته، ارزش پول ملی کاهش یافته و واردات کالاهای غیرضروری با ارز دولتی انجام شده است. مردم برای فروش سهام عدالت پولی دریافت نمی‌کنند و قیمت تمدید دفترچه‌های بیمه روستایی افزایش پیدا کرده است اما در این خصوص چه اقدامی انجام دادید؟

نماینده مردم تربت جام بیان کرد: چرا متوجه نیستید که در مسیری حرکت می کنیم که نمی تواند مسیری باشد که آرمان مردمی ترین انقلاب خاورمیانه باشد. برای پایداری این نظام بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شده است اما مسیری که ما طی می کنیم نه مسیری است که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند و نه مسیری است که انقلاب  و آرمان انقلاب ترسیم می کند و همچنین نه مسیری که مردم در آن از ما راضی و خشنود باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و اقداماتی که انجام می دهد نگاه کنید. دو یا سه هفته محدودیت اعمال می شود و بعد از آن بازگشایی اعلام می کنند. وزیر در این خصوص می گوید و رئیس جمهور هم اعلام می کند هر کس نمی خواهد به مدرسه نرود و یک سال ترک تحصیل کند. آیا این شیوه حکمرانی مطلوب در کشور است؟ حکمرانی مفید و مطلوب یعنی آنکه شما بتوانید برای مردم آسایش، آرامش، رفاه و پیشرفت ایجاد کنید. کشور ما بیش از ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره نفتی دارد. سومین دارنده گاز جهان است و خاک آن طلا بوده و صادر می شود ولی مردم هر روز پشت در مجلس آن ضجه می زنند.

وی در دامه با بیان این که «مشکلات عدیده ای را در ادارات و وزارتخانه ها شاهد هستیم» ادعا کرد: آموزش و پرورش با بسته های حمایتی عده ای را به بردگی گرفته است. آنها امنیت شغلی و استخدامی ندارند. از نهضتی ها آزمون غیر استاندارد گرفتند و پس از ۱۰ سال تدریس آنها را خانه نشین کرده اند. آموزش و پرورش با عده ای به نام برون سپاری، حق التدریسی، بسته حمایتی، نهضتی های در آزمون افتاده رفتاری می کند که برده داران در تاریخ انجام نداده اند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: چرا مجلس خاموش است و هیچ کار کارشناسی را از مجلس یازدهم شاهد نیستیم؟ من اصلاح طلبم اما زمانی که شما آمدید به شما امیدوار بودیم. اکنون هم امید داریم، نگذارید این کشور تسلیم فرصت طلبانی شود و به روزی بیفتد که ما نتوانیم در فضای خیابان ها ضجه مردم را بشنویم و امروز سکوت کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخشی دیگر از اظهارات خود به اصلاح قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: قانون انتخابات ریاست جمهوری در حال اصلاح است و در آن ۵۰ درصد شهروندان که زنان هستند نادیده گرفته شده اند. باید توجه کرد که کار امروز یدی نیست و کار فکری است. هیچ زنی در امور فکری در جهان از مردان ضعیف تر نیست اما ما زنان را حذف می کنیم. امروز در همین مجلس زنان حضور دارند و هیچ زنی از مردی در مجلس به لحاظ فکری ضعیف تر نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.