اوایل تیرماه امسال مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه سه تهران از فردی به هویت فرشاد بابت فروش یوروی جعلی اعلام شکایت کرد و پس از آن پرونده‌ای با موضوع جعل تشکیل شده و با دستور بازپرس دادسرا برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در ادامه رسیدگی به پرونده، شاکی با حضور در مقر پلیس به ماموران گفت: برای تهیه ارز با کانال تگرامی که در آن آگهی فروش یورو به مبلغ ۲۱۷ هزار ریال  درج شده بود آشنا شدم و فروشنده که خود را فرشاد معرفی کرده بود با من وارد مذاکره شد و سرانجام  پس از توافق قرار شد ۱۵ هزار یورو برایم بیاورد.مدتی بعد فرشاد به همراه سه مرد جوان، یوروها را برای من آورد که پس از شمارش، مبلغ ۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال طی چندین مرحله عملیات بانکی به حساب اعلام شده از سوی آنها پرداخت کردم. پس از واریز وجه برای اطمینان از اصالت اسکناس ها به صرافی مراجعه کرده و آنجا بود که متوجه شدم یوروها جعلی است و پس ازآن فرشاد به هیچکدام از تماس‌های من پاسخی نداد.

 کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با مراجعه به محل معامله طی انجام تحقیقات میدانی سرنخی از تبهکاران به دست آورده و  با بررسی سوابق فرشاد متوجه شدند که او یکی از مجرمان حرفه ای در زمینه کلاهبرداری است و از مدت‌ها قبل نیز به به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

بنابر این گزارش، با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستان وی صادر شد و در همین راستا نیز ماموران پنج تن از همدستان فرشاد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

با دستگیری این افراد، بازجویی از آنان آغاز و در جریان آن مشخص شد که فرشاد به یکی از شهرهای شمالی کشور متواری شده است. در همین راستا نیز ماموران با هماهنگی قضائی راهی محل مورد نظر شدند که با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه فرشاد شناسایی و در ششم شهریورماه، وی را نیز دستگیر کردند.

همچنین در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهمان نیز مجموعا تعداد ۵۳ قطعه اسکناس جعلی ۵۰۰ یوروی کشف و توقیف شد.

فرشاد نیز تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: اسکناس های جعلی یورو را بواسطه شخصی ناشناس از کشورهای همسایه برایم آورده اند و من هم با نشر آگهی در کانال های تلگرامی اقدام به فروش یوروهای جعلی با همدستانم کرده و پول حاصله را بین خودمان تقسیم کردیم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر گفت: برای هر شش عضو این باند پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا و پس از آن با حکم قاضی راهی زندان شدند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.