بنابر اعلام المنار، جنبش امل به تحریم‌های آمریکا واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد این جنبش به عنوان متحد حزب‌الله لبنان هدف قرار دادن یک عضو ارشد امل را به معنای هدف قرار گرفتن لبنان می‌داند.

هیئت رئیسه جنبش امل در واکنش به تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا علیه «علی حسن خلیل» نماینده این جنبش در پارلمان لبنان به اتهام حمایت از حزب‌الله بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم «علی حسن خلیل» به هیچ عنوان رویکرد و اصول ثابت ملی و میهنی ما را تغییر نخواهد داد. ما خواهان حفظ مرز‌های آبی و خاکی و حقوق حاکمیتی لبنان هستیم و با وجود تحریم‌ها و فشار‌ها هرگز از این حدود و حقوق کوتاه نخواهیم آمد. تحریم «علی حسن خلیل» هدف قرار دادن لبنان و حاکمیت آن و خط مشی و سازمان سیاسی است که او به آن وابسته است. خط مشی جنبش امل، دفاع از لبنان و حفظ وحدت آن به عنوان وطن همه فرزندانش و دفاع از ماهیت عربی لبنان و حق ما در دفاع از حقوق و مرز‌های خودمان است.

جنبش امل خطاب به وزارت خزانه داری آمریکا تأکید کرد: شما در اصل موضوع (تحریم) و زمان و مکان دچار اشتباه شده‌اید.

جنبش امل در بیانیه خود همچنین فاش کرد: توافق با آمریکا بر سر آغاز مذاکره برای ترسیم مرز‌های دریایی مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی از ماه ژوئیه گذشته تاکنون نهایی شده و واشنگتن با آن موافقت کرده است، ولی بدون هیچ گونه توجیهی با اعلام زمان آن مخالفت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.