مجازات مالی جایگزین حبس می شود

امیراحمدی رئیس شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو کرمانشاه گفت:امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت نامناسب اقتصادی که در اثر شیوع این بیماری در کشور حاکم شده، تصمیم گرفتیم برای تعدادی از پرونده‌ها به جای اینکه متهمین را که عموما افراد جوان و فاقد سابقه کیفری هستند و موضوع پرونده آن‌ها هم موضوعات کم اهمیت و گاهی خانوادگی است، به مجازات حبس محکوم کنیم، مجازات مالی در نظر گرفتیم.

او گفت: در این راستا، طی سه ماه گذشته برای ۳۰ پرونده چنین حکم‌هایی را صادر کردیم که منجر به این شد که برای ۱۰۰ دانش آموز محله‌ای محروم در کرمانشاه بسته کیف و کفش و اقلام مورد نیاز برای تحصیل تهیه کنیم.

امیراحمدی ارزش ریالی اقلام تهیه شده را ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش استان اجرا شده و در نظر داریم تا آن را در محلات محروم دیگر هم تداوم دهیم.

او با تاکید براینکه مجازات جایگزین حبس شامل جرائم خشن و مهمه نمی‌شود، افزود: مجازات حبس برای جوانان مجرمی که سابقه کیفری ندارند، ممکن است به جای اینکه کارکرد اصلاح گرایانه داشته باشد، آسیب‌هایی برای آن‌ها و خانواده‌هایشان به همراه داشته باشد، بر این اساس اجرای این قانون را در استان بیشتر دنبال می‌کنیم .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.