در ماه ژوئن بود که مردم آمریکا به دنبال کشته شدن یک سیاهپوست آمریکایی دست به اعتراض زدند و به خیابان‌ها آمدند.  این حرکت، مدیران اینستاگرام را بر آن داشت تا قوانین جدیدی را برای شبکه اجتماعی خود وضع کنند.

تمرکز این افراد بیشتر بر روی بخش تائیدیه حساب‌های کاربری بود تا از این طریق صدای شهروندان رنگین پوست بهتر به گوش دیگران برسد و همچنین هرکسی نتواند به راحتی این تائیدیه را از پلتفرم اینستاگرام دریافت کند. اکنون با گذشت نزدیک به سه ماه، شرکت اینستاگرام اطلاعات جدیدی از اقدامات اخیر و تصمیمات آینده خود را در اختیار کاربران قرار داده است.

برای شروع، پلتفرم اینستاگرام یک گروه ارزشیابی ویژه را برای فهم بهتر محتوای منتشر شده توسط کاربران شکل داده است. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام اظهار داشت این گروه ویژه بر روی تمامی پست‌های منتشر شده توسط کاربران نظارت دارند و حتی محصولات به فروش رسیده را بررسی می‌کنند.

اینستاگرام قوانین خود را تغییر داد

نحوه فعالیت گروه ارزشیابی ویژه اینستاگرام

این تیم ارزشیابی ویژه کار‌های خود را به کمک یک سیستم هوش مصنوعی پیش می‌برند تا الگوریتم اینستاگرام را به بهترین حالت ممکن درآورند. این گروه به همراه آلگوریتم اینستاگرام کاربرانی که فعالیت کمی دارند و یا محتوای غیرحرفه‌ای تولید می‌کنند را شناسایی و ارزیابی می‌کند. همچنین برای مقابله با نژادپرستی، پلتفرم اینستاگرام اقدامات دیگری صورت داده است. این شرکت با بروزرسانی قوانین برنامه خود دفاع از رنگین‌پوست‌ها را آسان‌تر ساخته است.

از این رو هر حساب کاربری که به کاربران توهین نژادی بکند و یا آن‌ها را تهدید کند به سرعت غیرفعال می‌شود. گفته می‌شود شرکت اینستاگرام تا کنون بیش از ۲۳ نژادپرست را از شبکه خود بیرون کرده است. این شرکت همچنین دیگر برای تائید حساب‌ها تنها به تعداد دنبال‌کنندگان یک فرد توجه نمی‌کند و اعلام کرده افراد باید یک سری ضوابط لازم را رعایت کنند.

افرادی که علامت تائیدیه اینستاگرام را می‌خواهند باید محتوای مناسبی داشته باشند و همچنین از محبوبیت لازم در بین کاربران برخوردار باشند. ضوابط لازم همچنان از طرف اینستاگرام به صورت کامل مطرح نشده و انتظار می‌رود در روز‌های پیش رو گزارش کاملی از این شرکت منتشر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.