ترامپ مدارس آمریکا را تهدید کرد

ترامپ عصر پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: دموکرات‌ها مدارس را هم‌اکنون (به صورت امن) باز کنید! وقتی مدرسه‌ها بسته هستند بگذارید بودجه به بچه‌ها (خانواده‌ها) برسد. چرا باید مدارس وقتی بسته هستند بودجه بگیرند؟ نباید دریافت کنند.

ترامپ پیشتر بارها و بارها خواستار بازگشایی کامل مدارس شده و تهدید کرده است که بودجه فدرال را برای مدارسی که این کار را نمی‌کنند، قطع خواهد کرد. اگر چه بسیاری اظهار داشتند که توانایی وی در انجام این کار محدود است اما او در یادداشت توئیتری دیگری با اشاره به بازگشایی مدارس در آلمان، دانمارک، نروژ، سوئد و بسیاری از کشورها، خواستار بازگشایی کامل مدارس شده بود.

آنگونه که بتسی دیووس وزیر آموزش آمریکا و کایلی مک‌انانی سخنگوی کاخ سفید گفته‌اند، منظور ترامپ از بازگشایی مدارس حضور همه دانش‌آموزان به صورت همزمان و در طول هفته در مدرسه‌ها است.

اصرار ترامپ در حالی است کارشناسان بهداشتی آمریکا از جمله دکتر آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی این کشور تاکید کرده‌اند که کودکان در برابر کرونا مصونیت ندارند و می‌توانند هم خود مبتلا شوند و هم این بیماری را منتقل کنند.

از دیگر خطرات مطرح برای بازگشایی مدارس در آمریکا، احتمال ابتلای معلمان و کارکنان مدارس است به گونه‌ای که گفته می‌شود تقریبا یک سوم معلمان مدارس دولتی بالای ۵۰ سال، سن دارند و این مساله می‌تواند سلامتی آنها را در خطر قرار دهد.

از مباحث دیگر مطرح در آمریکا تامین بودجه برای کارکنان و ملزومات مدارس است که در صورت بازگشایی در شرایط شیوع کرونا به ۲۴۵ میلیارد دلار نیاز دارند، در حالیکه دولت فدرال تا کنون ۱۳.۵ میلیارد دلار برای آموزش کودکستان تا دبیرستان اختصاص داده است. بر این اساس، انجمن ملی آموزش آمریکا تخمین زده است بدون کمک دولت فدرال، ۱.۹ میلیون نفر در سیستم آموزشی شغل خود را از دست خواهند داد.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۶ میلیون و ۵۵۲ هزار نفر مبتلای به کووید-۱۹ را شناسایی کرده و بیش از ۱۹۵ هزار نفر هم جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند. این ارقام، آمریکا را به رتبه نخست مبتلایان و مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در جهان تبدیل کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.