تولید بیش از ۹ میلیون تن شمش فولادی در سال جاری

۱۲ شرکت بزرگ فولادی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۹۹، ۹ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۰۳ تن شمش فولادی تولید کرده‌اند.

از این میزان، شرکت‌های «فولاد مبارکه» ۴ میلیون و ۸۹ هزار و ۸۹۰ تن، «فولاد خوزستان» یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۱۹۲ تن، «ذوب آهن اصفهان» ۹۶۸ هزار و ۴۴۴ تن، «کاوه جنوب» ۴۳۳ هزار و ۷۳۹ تن، «فولاد خراسان» ۳۹۵ هزار و ۲۰۶ تن، «چادرملو» ۳۹۳ هزار و ۵۱۴ تن، «جهان فولاد سیرجان» ۳۴۱ هزار و ۹۲۱ تن، «ارفع» ۳۳۹ هزار و ۱۸۲ تن، «میدکو» ۲۳۹ هزار و ۲۰۵ تن، «فولاد آلیاژی» ۲۰۲ هزار و ۲۶ تن، «فولاد بناب» ۱۴۵ هزار و ۲۷۵ تن و «گروه ملی» ۳۴ هزار و ۹۰۹ تن تولید کرده‌اند.

میزان تولید این شرکت‌ها در ماه مرداد، یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۷۶ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد رشد داشت.

میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی شرکت های فولادساز بزرگ کشور طی ۵ ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۷ و ۲ درصد افزایش یافت.

همچنین ۱۱ شرکت بزرگ فولادی شامل فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، جهان فولاد سیرجان، نورد و لوله اهواز، گروه ملی فولاد، فولاد اکسین، ورق چهارمحال و بختیاری و فولاد بناب طی ۵ ماهه نخست امسال حدود ۶ میلیون و ۳ هزار و ۹۸۰ تن انواع محصولات فولادی تولید کردند.

میزان تولید شرکت‌های یاد شده در ماه مرداد، یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۱ تن بود که در مقایسه با ماه مرداد پارسال، ۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.