وزیر دفاع: شهید شهریاری حق بزرگی به گردن کشور دارد

امیر سرتیپ امیر حاتمی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز تصویربرداری سریال شهید شهریاری گفت: ساخت این سریال کار باارزشی است که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید شهریاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امیدواریم پروژه ساخته شده درباره شهید شهریاری در خور شان این شهید بزرگوار باشد، افزود: توفیق مشارکت در چنین کاری که مربوط به یک شهید بااخلاق و ارزشمند است، نیز اتفاق خوبی بود که برای دست‌اندگاران و خود بنده اتفاق افتاده است.

وزیر دفاع با اشاره به آیه «و لا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه امواتا بل احیاء عند ربّهم یرزقون» گفت: در این آیه تأکید شده است که (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند و این یعنی جایگاه شهدا در نزد خداوند بسیار بالاست.

حاتمی با اشاره به اینکه شهدا در نزد خداوند زنده‌اند و صاحب بهترین روزی‌ها، افزود: از همین رو باید قدردان جایگاه شهدا باشیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه کسانی که با این شهید در ارتباط بودند، او را به نام مجید صدا می‌زدند و حتی پس از شهادت وی نیز از فضائل این شهید بزرگوار سخن می‌گویند، گفت: شهید شهریاری اسوه و الگوی جوانان در اخلاق و پشتکار است و کار باارزشی در گرامیداشت یاد شهید این آغاز شده که جای تقدیر دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه سریال شهید شهریاری، گفت: این سریال ۳۰ قسمتی ۴۵ دقیقه‌ای درباره زندگی شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران است.

سید محسن لطیفی با اشاره به اینکه کار تحقیق و گزارش دو سال طول کشیده است، افزود: اگر حمایت وزیر دفاع نبود و حمایت و همراهی استاندار نبود شاهد این کلیدزنی نبودیم، اضافه کرد: امیدواریم به خوبی بتوانیم این کار را به خوبی به پایان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت این سریال راهی برای ادای دین به شهید شهریاری است، ادامه داد: شهید شهریاری حق بزرگی به گردن کشور دارد.

کارگردان این سریال تلویزیونی حسین تبریزی، تهیه‌کننده مصطفی علمی‌فرد، نویسنده حسن عطارها و فاطمه حیدری است و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان تولید می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.