حماس: اقدام اتحادیه عرب، آمریکایی‌ها را مصمم خواهد کرد

«حازم قاسم»، سخنگوی حماس امروز پنجشنبه در واکنش به استقبال «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا از اقدام دیروز اتحادیه عرب، اظهار داشت: «این مسئله، انگیزه جدید به دولت آمریکا برای اجرای معامله قرن که به دنبال حذف آرمان فلسطین است، خواهد داد».

دیروز اتحادیه عرب در نشستی که در سطح وزرای خارجه داشت، با پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در محکومیت توافق امارت عربی متحده با رژیم اشغالگر قدس مخالفت و به جای آن، پیش‌نویس طرح امارات را به عنوان بیانیه خود صادر کرد.

توافق امارات و رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی موجی از انتقادها در بین مردم منطقه و کشورهای عربی و اسلامی داشته و تحلیلگران بر این باورند که اقدام ابوظبی صهیونیست‌ها را برای اشغالگری و تجاوز به حقوق مردم فلسطین جرئ‌تر خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا هشتم بهمن طی نشستی در کاخ سفید به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد.

در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شده و مقرر گردیده که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود. طرح آمریکا اعتراض بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.