نتایج یک نظرسنجی جدید در ۶ ایالت کلیدی آمریکا نشان می‌دهد  اکثریت رأی‌دهندگان بالقوه در این کشور نسبت به متناسب بودن توانمندی‌های ذهنی (روان‌شناختی) هر دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا با توانمندی‌های مورد نیاز برای تصدی این سمت تردید دارند.  

این نظرسنجی توسط مرکز پژوهشی CNBC-Change در شش ایالت آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین انجام شده است.

نتایج این نظرسنجی از آن جهت که ۶ ایالت مذکور جزو ایالت‌های «چرخشی (خاکستری)» محسوب می‌شوند، حائز اهمیت است. ایالت‌های چرخشی، ایالت‌هایی هستند که قطعیتی درباره پشتیبانی رأی‌دهندگان از حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه در آنها وجود ندارد.

۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند ترامپ از صلاحیت روانی لازم برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری برخوردار نیست. ۵۲ درصد هم همین نظر را درباره بایدن داشته‌اند.

بخش دیگری از این نظرسنجی به سلامت فیزیکی دو نامزد ارتباط داشت. ۵۲ درصد گفته‌اند ترامپ ۷۴ ساله و ۵۴ درصد دیگر نیز بر عقیده بوده‌اند که بایدن ۷۷ ساله از لحاظ فیزیکی مناسب ریاست‌جمهوری است. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که جو بایدن در این شش ایالت با اختلافی کمی از ترامپ پیش افتاده است. 

سایر نظرسنجی‌ها در سطح ملی آمریکا نشان از برتری بایدن دارد و به گفته شبکه خبری سی‌ان‌ان برتری وی در این نظرسنجی‌ها تداوم داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.