هشدار اسماعیل هنیه درباره خطرات عادی‌سازی روابط با اسرائیل

او پنجشنبه طی دیدار با گروه‌هایی در بیروت اقدام اتحادیه عرب در عدم محکومیت توافق امارات با رژیم اسرائیل را محکوم کرد و گفت: «ناکام گذاشتن پیش‌نویس طرح فلسطین برای محکوم کردن این توافق توسط اتحادیه عرب، در راستای منافع رژیم صهیونیستی است».

هنیه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را «تهاجم آشکار به امت مسلمان و حقوق آن دانست و در باره خطرات چنین اقداماتی که با هدف «به‌زانو درآوردن امت اسلام» صورت می‌گیرد، هشدار داد.

به گزارش النشره لبنان، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: «فلسطین مسئله یک امت است و قدس مسئله متحد کننده امت عربی و اسلامی است».

او نقش فعال علما در یاری رساندن به آرمان فلسطین را متذکر شد و خواستار اعتبار قائل شده به مقاومت شد و گفت: «نبرد تنها به میدان نظامی محدود نمی‌شود بلکه شامل نبرد بصیرت و آگاهی است و علما در این نبرد نقش مهمی دارند تا توازنی در این نبرد برای مقابله طرح صهیونیسم ایفا کنند».

دیروز اتحادیه عرب در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو خود از صدور بیانیه‌ای در محکومیت توافق امارات و رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط امتناع کرد و به جای پرداختن به این موضوع، به ترکیه و ایران حمله کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.