بنابر اعلام فایننشال تایمز، بروکسل اخیرا به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اولتیماتوم داد تا پایان ماه جاری میلادی برنامه هایش را برای دور زدن معاهده بریگزیت لغو کند و هشدار داد، این حرکت لندن "به شدت به اعتماد میان اتحادیه اروپا و بریتانیا آسیب زده است".

کمیسیون اروپا در اتفاقی که حاکی از تشدید جدی تنشها و تهدید شدن آینده مذاکرات تجاری بین دو طرف است، تهدید به اقدام قانونی علیه انگلیس در صورتی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یک سری بندهای مناقشه برانگیز را از لایحه موسوم به لایحه بازار داخلی بریتانیان خارج نسازد کرده است.

مایکل گوو، وزیر دفتر کابینه تاکید کرد، دولت انگلیس "این لایحه را نمی تواند پس بگیرد و پس نخواهد گرفت".

این لایحه به انگلیس اجازه می دهد بخشهایی از توافق بریگزیت در ارتباط با ایرلند شمالی را نادیده بگیرد.

تاکتیکهایی که بوریس جانسون در قبال توافق بریگزیت در پیش گرفته نه فقط از سوی بروکسل بلکه از سوی محافظه کاران ارشد در انگلیس محکوم شده اند و نشانه هایی مطرح شده مبنی براینکه این لاحیه در زمان مطرح شدن در پارلمان مورد تهاجم برخی از قانونگذاران  محافظه کار قرار خواهد گرفت.

مایکل هووار،د رهبر مخالف اروپای سابق محافظه کاران به مجلس اعیان گفت، این لایحه به شهرت انگلیس "آسیب می زند" در حالی که لورد لامونت، وزیر خزانه داری محافظه کار سابق هم گفت دولت "درگیر به هم ریختگی وحشتناک" است. انتظار می رود برخی قانونگذاران محافظه کار وقتی که لایحه روز دوشنبه در مجلس عوام مطرح شود علیه آن شورش کنند.

دیوید فراست، مذاکره کننده ارشد انگلیس برای بریگزیت گفت دو طرف چند روز دیگر در بروکسل طبق برنامه برای مذاکرات بیشتر دیدار خواهند کرد اما مقامهای اتحادیه اروپا گفتند، دور هشتم مذاکرات آنها پیشرفت چندانی حاصل نکرده است. یک دیپلمات اظهار کرد: اگر انگلیس توافق نمی خواهد فقط لازم است جواب منفی بدهد. ما داریم با آرامش و صبورانه در راستای رفتن به سمت توافق کار می کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.