حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) با چاپ کاریکاتور اظهار داشت: این اقدام برای نخستین بار نیست، این اتفاق ۱۵ سال قبل در کشور دانمارک هم رخ داد و سپس در کشورهای غیرمسلمان به صورت زنجیره انجام شد که در آن سال مسلمانان دفتر این نشریه‌ را به آتش کشیدند و کاریکاتوریستش را اعدام کردند.

امام‌ جمعه گلپایگان گفت: دلیل استکبار جهانی و دنیای غرب در توهین به قرآن و ساحت پیامبر(ص) پیروزی‌های مستمر اسلام انقلابی در مقابله با دنیای استکبار است چون در دهه‌های اخیر بیشترین پیروزی‌ها نصیب جبهه اسلام شده است.

وی افزود: اسلامی که جمهوری اسلامی پایه‌گذار آن است توانسته ضربه‌های سنگین و کمرشکنی را به استکبار جهانی وارد کند و برای انتقام گرفتن از جبهه انقلابی و اسلامی به پیامبر(ص) توهین می‌کنند، نخستین توهین به دنبال پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه علیه صهیونیست‌ها بود.

کرامتی تصریح کرد: قیام‌ها و شورش‌هایی در آمریکا و  فرانسه و سایر کشورها با شعار عدالت‌خواهی و نفی نژادپرستی و مبارزه با فساد اتفاق افتاده است و موفق به خاموش کردن آن نمی‌شوند، در همین راستا برای اینکه نگاه و افکار عمومی جهان برای مدتی از این مسائل منصرف شود هرازگاهی این اتفاق‌ها را رقم می‌زنند.

امام‌ جمعه گلپایگان ادامه داد: دلیل دیگر این اهانت‌ حساسیت سنجی مردم نسبت به دنیای اسلام است تا اگر جواب سؤال برانگیز دریافت نکنند ادامه دهند، بنابراین لازم است جواب دندان‌شکنی از سوی مسؤولان و کنفرانس اسلامی و نخبگان علمی و ملت‌های مسلمان داده شود و حتی برای مدتی محدودیت‌هایی در سطح روابط با کشورهای غربی و ضداسلامی ایجاد شود.

وی با اشاره به برگزاری پنجاه و نهمین دوره انتخابات آمریکا و اینکه ترامپ این انتخابات را فاسدترین‌ترین انتخابات اعلام کرد چون می‌خواهد بگوید که اگر کس دیگری رأی بیاورد به برجام برمی‌گردد و با این حرف یک برگ برنده‌ای در دست دارد، ابراز کرد: مردم هوشیار و با بصیرت ایران بدانید سیاست آمریکا با این دولت و آن دولت تغییر نمی‌کند، آمریکا با جمهوری اسلامی دشمنی و کینه دارد چون ایران اسلامی منافع آمریکا را در سراسر دنیا تهدید و جلوی نفوذ سیاست آن‌ها را گرفته است گرچه قصه به برجام یک ختم نخواهد شد و برجام دو و سه را در سر دارند و می‌خواهند جمهوری اسلامی پای میز مذاکره بنشیند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

کرامتی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی دشمنی آمریکا را فراموش نخواهد کرد و تا زمانی که آمریکا دست از دشمنی و کینه‌توزی برندارد او را دشمن شماره یک خود می‌دانیم و آن‌هایی که آمریکا را کعبه آمال خود می‌دانند سر عقل بیایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.