ترامپ: کشورهای بیشتری مشتاق صلح با اسرائیل هستند

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه بعد از اعلام عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید سخنرانی کرد.

ترامپ در این سخنرانی گفت: «اشتیاق زیادی برای پیوستن به توافق صلح با اسرائیل وجود دارد.» او مدعی شد منطقه خاورمیانه، ایمن‌تر، باثبات‌تر و صلح‌آمیزتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش اعلام کرد که اسرائیل و بحرین با برقراری روابط کامل دیپلماتیک موافقت کرده‌اند. او گفت که بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز گذشته با صلح با اسرائیل موافقت می‌کند.

ترامپ در کاخ سفید، از این اقدام به عنوان گامی در جهت صلح در منطقه توصیف کرد. اعلام این توافق در شرایطی صورت گرفت که امارات و رژیم صهیونیستی قرار است سه‌شنبه هفته آینده در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط را اعلام کنند.

نتانیاهو پذیرفته به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های حصول این توافق، طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری را متوقف کند. او با جود این، احتمال از سرگیری این طرح در آینده را منتفی ندانسته است.

در بیانیه مشترک اسرائیل، آمریکا و بحرین آمده است وزیر خارجه بحرین هم در مراسم امضای توافق امارات-رژیم صهیونیستی حضور خواهد داشت.

بحرین که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است به نوعی کشور زیردست عربستان سعودی محسوب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.