بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در نخستین ساعات امروز (۲۲ شهریور ماه) کیفیت هوای برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت که عمدتاً ناشی از حاکمیت جو آرام طی ساعات گذشته و افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته است.

طی روز با عدم وزش باد مؤثر بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می ماند. به تدریج با افزایش تندی باد در اواخر وقت از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد.

 با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۲۳ شهریور ماه) همراه با افزایش تردد خودروها احتمال می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند که در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

عدم وزش باد مؤثر طی فردا شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم می کند همچنین غلظت آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر نسبت به روز گذشته افزایش خواهد یافت و می‌تواند سبب برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد ‌شود. افزایش ناگهانی تندی باد در ساعات پایانی فردا (۲۳ شهریور ماه) تا حدودی باعث کاهش پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد بنابراین احتمال می‌رود با وجود افزایش ترافیک، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل قبول قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۸۳ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار  داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.