موسی فرزانیان درباره وضعیت بازار نوشت افزار در سال جاری گفت: فعالیت این بازار فصلی است و اوج رونق بازار نوشت افزار هر ساله از تیر تا پایان مهرماه است. 

 رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی افزود: اما امسال این بازار نه تنها رونقی ندارد بلکه در رکود بسر می برد و اکنون که در واپسین روزهای شهریور ماه بسر می بریم بازار به شدت کساد و بی رونق است.

 افت ۶۰ تا ۷۰ درصدی فروش نوشت افزار

وی با بیان اینکه اگرچه مدارس بازگشایی شده است بیشتر بحث تدریس از طریق فضای مجازی مطرح است، گفت: بنابراین مردم خرید چندانی در خصوص نوشت افزار انجام ندادند، بطوریکه فروش نوشت افزار حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افت داشته است. 

فرزانیان با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم اظهار داشت: مردم مصارف خود را مدیریت می کنند و کمتر نسبت به خرید اقلام مختلف از جمله نوشت افزار اقدام می کنند. 

وی در مورد قیمت لوازم خانگی بیان داشت: بازار نوشت افزار، امسال بازاری پررونق، هیجانی و پرتقاضا نیست که منجر به افزایش قیمت شود بلکه با توجه به رکود حاکم بر بازار فروشندگان بیشتر به دنبال عرضه با قیمت مناسب هستند تا بتوانند کالاهای خود را بفروش برسانند بنابراین تغییر قابل توجهی در قیمت نوشت افزار نسبت به گذشته نداشتیم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.