اسکای نیوز، وزیر اطلاع رسانی بحرین جمعه شب در سخنانی مدعی شد اعلام صلح میان بحرین و رژیم صهیونیستی، گامی تاریخی و مهم در ایجاد صلح در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

او در سخنانی که در خبرگزاری رسمی بحرین انتشار یافت، مدعی شد توافق صلح میان بحرین و رژیم صهیونیستی گامی واقعی است که به پایان درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل طبق طرح صلح عربی کمک می‌کند.

این وزیر بحرینی بر موضع ثابت و دائم کشورش در قبال حقوق ملت فلسطین که به گفته وی، در اولویت قرار دارد و نیز بر لزوم دستیابی فلسطین به حقوق مشروع خود تأکید کرد.

وزیر اطلاع رسانی بحرین مدعی شد: همه سوابق تاریخی تأکید دارد تمامی طرح‌ها و تصمیم‌های کشور، پیوسته در جهت منافع ملت فلسطین و حمایت از توانایی فلسطینی هاست.

او در ادامه ادعا‌های خود افزود: اعلام حمایت از صلح با اسرائیل، نمایانگر یکی از تلاش‌های بین المللی بحرین برای انتشار فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت آمیز در جهان به شمار می‌رود.

او در ادامه افزود: بحرین، دعوتی را از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم امضای توافقنامه صلح میان امارات و اسرائیل در ۱۵ سپتامبر جاری در کاخ سفید دریافت کرده است.

وزیر اطلاع رسانی بحرین در ادامه تأکید کرد: بحرین با شرکت در این مراسم موافقت کرده؛ بطوری که قرار است عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه به مراسم امضای بیانیه حمایت از صلحی برود که در برقراری روابط دیپلماتیک کامل میان اسرائیل و بحرین تأثیرگذار است.

گفتنی است روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود از عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

ترامپ در حساب توییتری خود نوشته بود: امروز یک دستاورد تاریخی دیگر به وقوع پیوست. دو دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی بحرین با یک توافق صلح موافقت می‌کنند؛ دومین کشور عربی که با اسرائیل در ۳۰ روز گذشته صلح می‌کند.

این خبر در حالی منتشر شد که تنها چند هفته بیش‌تر از اقدام امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ نمی‌گذرد. همچنین اقدام بحرین در سازش با رژیم صهیونیستی موجی از انتقادات را از سوی گروه‌های فلسطینی و مقاومت به دنبال داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.