به گزارش فوربس، آمارهای جدید نشان می دهد طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ مشاغل و کسب و کارهای تجاری ترامپ بیش از ۱.۹ میلیارد دلار برای وی درآمد داشته است.

این واقعا رقم بزرگ و مهمی است، فارغ از اینکه چطور به آن نگاه کنید. اسناد منابع مختلف نشان می دهد این پول ها از کجا آمده و چقدر از آن واقعا سود خالص بوده است.

ترامپ شخصا تلاش زیادی کرده است تا اسناد مربوط به فعالیت های مالی اش را در برابر افکار عمومی و نظارت دستگاه های قضایی و مالیاتی، مخفی نگه دارد.

باشگاه های گلف ترامپ بیشترین سهم را در درآمدزایی چشمگیر طی سه سال گذشته داشته است، رقمی بالغ بر 753 میلیون دلار . زمین های گلف میامی، فلوریدا با 228 میلیون دلار سه چهارم کل درآمد 10 باشگاه گلف دیگر ترامپ در ایالات متحده را کسب کرده است.

ولی علی رغم این همه درآمد، فعالیت های ترامپ در زمینه گلف جایی نیست که بیشترین سود را عاید وی کرده است. اعلامیه های سازمان ترامپ و مشاوران صنعت گلف نشان می دهد باشگاه های گلف سنتی حدود 20 درصد سود برای ترامپ داشته است.

دومین بخش مهم فعالیت های تجاری و اقتصادی ترامپ مربوط به بخش املاک تجاری و مستغلات است. شهر نیویورک همچنان مهمترین مرکز به شمار می رود. رئیس جمهور آمریکا همچنان فضاهای تجاری بزرگی در برج ترامپ در خیابان پنجم در اختیار دارد. املاک و مستغلات نیویورک طی سال های 2017 تا 2019 میلادی بیش از 461 میلیون دلار برای ترامپ درآمد داشته است.

حدود 50 درصد درآمد حاصل از سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات سود خالص ترامپ بوده است. به نظر می رسد املاک و مستغلات بخش به مراتب جذاب تری نسبت به باشگاه گلف به شمار می رود.

هتل های ترامپ نیز بخش دیگری از فعالیت های تجاری وی به شمار می رود، به خصوص هتل وی در شهر واشنگتن. درآمد ترامپ از این هتل در سه سال گذشته به بیش از 122 میلیون دلار رسیده است.

هتل ترامپ در شیکاگو نیز در این مدت بیش از 102 میلیون دلار درآمد داشته است. هتل واقع در لاس وگاس نیز در این 3 سال بیش از 69 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.