مینو محرز امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اینکه خطر حضور دانش‌آموزان به دلیل شیوعکرونا بالاست ،اظهار داشت: مسؤولان تصمیم‌گیرنده چه خوب بود در مورد بازگشایی مدارس صبر می‌کردند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه هیچ‌گونه تجمعی در این موقعیت توصیه نم‌ شود، ابراز داشت: با توجه به حجم میلیونی مسافرت‌های بعد از کنکور و افزایش تجمعات و اینکه بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، به نظر می‌رسد باید در بازگشایی مدارس با صبر و حوصله بیشتری تصمیم‌گیری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز کشور از موج دوم کرونا آزاد نشده است، تصریح کرد: در بیماری‌های عفونی پیشگیری مهمترین اصل است و کرونا هم واکسن و داروی قطعی ندارد پس بهترین راه پیشگیری است تا روند شیوع ویروس قطع شود.

محرز با بیان اینکه کرونا از خردادماه به بعد جهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سرعت سرایت این ویروس به شدت زیاد شده است و با مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها را به شدت رعایت کنند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه باید والدین دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان مدارس به شدت بر اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس نظارت داشته باشند، بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکل‌ها این است که اکثر کودکان بدون علامت مبتلا به کرونا می‌شوند و بعد اعضای خانواده‌ها را مبتلا می‌کنند که این سبب می‌شود در صورتی که کوچکترین اهمالی انجام شود شیوع این ویروس شده یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.