محمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار، از امروز کره تولید داخل ۱۰۰ گرمی با نرخ مصوب ۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

او درباره مصوبات ستاد تنظیم بازار در خصوص عرضه کره، افزود: ستاد تنظیم بازار نرخ عرضه هر کیلوگرم کره داخلی را ۸۰ هزار تومان مصوب کرد که در بسته بندی ۱۰۰ گرمی حدود ۸۰۰۰ تومان خواهد بود و در سایر بسته بندی‌ها توسط سازمان حمایت محاسبه خواهد شد.

او در این رابطه تصریح کرد: این تصمیم با توجه به تغییر ارز واردات کره از ۴۲۰۰ تومان به ارز نیما در سال گذشته و اتمام موجودی کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گرفته شده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کشور می‌تواند این محصول را با اتکای داخل مشروط بر افزایش مقادیر تولید توسط وزارت جهاد کشاورزی تولید کند.

کلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد به دنبال  افزایش تقاضای ناشی از خوداتکایی و مصرف کره داخلی مقادیر تولید شیر را نیز افزایش دهد.

او در پایان بیان کرد: همچنین اثر کنجاله نیز بر قیمت شیر محاسبه می‌شود که باید این قیمت‌ها رعایت شود و دامداران و فعالان این عرصه اجازه افزایش قیمت شیرخام را ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.