در بیانیه این مرکز آمده است که به دستور فرماندهی عملیات مشترک عراق، جنگنده های ائتلاف بین المللی و واحد یکم سازمان مبارزه با تروریسم در عملیات هلی برد در الرطبه، حامی مالی تروریست های داعش را در این شهر از پای درآورند.

همچنین در این عملیات یکی از فرماندهان مهم داعش نیز دستگیر شد و نیروهای امنیتی بدون هیچ گونه تلفات به پایگاه های خود بازگشتند.

ارتش عراق پنجشنبه گذشته نیز در عملیاتی یک سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش را در استان «صلاح الدین» دستگیر کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت که رشته عملیات ضد تروریستی ارتش این کشور علیه داعش در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.

سرلشکر «یحیی رسول» افزود که نیروهای عراقی عملیات غافلگیرانه ای را در شهر «شرقاط» از توابع استان صلاح الدین انجام دادند که در جریان آن، موفق به شناسایی و دستگیری یکی از سرکردگان اصلی داعش شدند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین چهارشنبه هفته گذشته در عملیات اطلاعاتی مفتی گروه تروریستی داعش را استان شمالی کرکوک به دام انداختند.

منابع عراقی بدون اشاره به نام این تروریست اعلام کردند که وی در دوره تسلط داعش بر بخش هایی از عراق، مفتی دفتر موسوم به دادگستری و شکایات بخش «العباسی» در کرکوک بود.

استان های کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و دیاله در شمال، غرب و شرق عراق از مراکز اصلی فعالیت بقایای گروه تروریستی داعش به شمار می روند.

ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی از زمان افزایش حملات داعش از اواخر اردیبهشت ۹۹ در استان های درگیر به عملیات نابودی و دستگیری تروریست ها شدت بخشیده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.