احمد رمضانپور نرگسی عصر امروز در در یکصد و شصت و دومین جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت اظهار داشت: اعتقاد دارم یکی از مولفه‌های نظام مردم‌سالاری کشور، انتخابات است که بر اساس قانون اساسی تصویب شد و یکی از وظایف قانونگذار انتخاب مدیران و مسئولان در سطح ملی و استانی و محلی است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نمایندگان یا اعضای شورا می‌توانند اگر فردی از حوزه وظایف خود خارج شده، از وی سوال و استیضاح کنند گفت: تمایل اعضای شورای شهر رشت بر استیضاح شهردار نبود زیرا قصد داشتیم فردی را برای اعتلای شهر انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیت شورای پنجم این بود که با یک شهردار این دوره را تمام کنیم تصریح کرد: دخالت‌های بیرونی و برخی دیگر از عوامل باعث شد که نتوانیم این دوره را با یک شهردار تمام کنیم البته حاج‌محمدی اقدامات خوبی نیز در کارنامه کاری خود دارد که بعداً به آن می‌پردازیم.

ناصر عطایی سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه از اعتماد اعضای شورای شهر رشت سپاسگزار هستم اظهار داشت: شهرداری رشت وضعیت خوبی ندارد لذا درخواست دارم که دوران سرپرستی را کوتاه کنند.

در این جلسه ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت و علی مقصودی معاون سابق خدمات شهری شهرداری رشت به‌عنوان گزینه‌های اعضای شورا جهت تصدی پست شهرداری رشت مطرح شدند.

از 11 رأی ماخوده، 10 عضور شورای شهر رشت با سرپرستی ناصر عطایی برای شهرداری رشت موافقت کردند.

طبق اعلام رئیس شورای شهر رشت، روز چهارشنبه 26 شهریورماه جلسه فوق‌العاده انتخاب شهردار رشت برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.