علیرضا زالی شامگاه دوشنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی، با بیان این مطلب افزود: آمار ۷۲ ساعته اخیر ما تاکید و تصریح می کند که شهر تهران دارد شرایط جدیدی را تجربه می کند.

وی با اشاره به اینکه کماکان استان تهران وضعیت قرمز تلقی می شود، گفت: خواسته کارشناسی ما در ستاد کرونای کلانشهر تهران این است که حتما محدودیت از جمله دورکاری کارکنان در استان تهران اجرا شود و حداکثر یک سوم کارکنان در قالب دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند.

دورکاری کارکنان حداقل تا پایان شهریور اعمال شود

زالی ادامه داد: دورکاری کارکنان در استان تهران لغو شده اما درخواست فنی و کارشناسی ما ادامه این محدودیت حداقل تا پایان شهریور ماه در استان است.

وی اظهار داشت: نسبت به هفته های قبل که وضعیت آرام تری داشتیم با افزایش آمار مبتلایان، بستری ها و فوت شدگان مواجه هستیم لذا پیشنهاد ما این است که محدودیت ها به خصوص دورکاری کارکنان مجددا اعمال شود.

زالی افزود: این کار هم منجر به کاهش حضور کارکنان در مجموعه ادارات می شود و هم از تولید سفر در شهر پرترافیک تهران می کاهد، به عبارتی این کار دو ویژگی کاهش بار ترافیکی و تولید سفر و  مدیریت حضور کارکنان را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط استان تهران به خصوص شهر تهران در روزهای اخیر از نظر آماری روبه افزایش است، گفت: آمار ۲۴ ساعته نشان می دهد که بیش از ۶۵۹ بیمار در استان تهران بستری شدند و نسبت به هفته قبل کاملا رو به افزایش است.

او همچنین با بیان اینکه چند روزی است که آمارها با شیب ملایم روبه افزایش است، ادامه داد: متاسفانه ۱۴۳ نفر از این افراد در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند.

۱۵ گروه پرخطر کماکان از حضور در ادارات معاف هستند

وی تاکید کرد: در ستاد کرونای کلانشهر تهران ۱۵ گروه در قالب گروه های پرخطر تعیین شد،  این افراد کماکان از حضور در ادارات و دوایر کاری معافیت دارند و نباید حضور پیدا کنند.

زالی تصریح کرد: این افراد کماکان برای حضور در محل کار با محدودیت مواجه هستند و باید شامل معافیت باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.