شهر عفرین در حومه شمال غربی حلب در شمال سوریه شاهد انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده بود که در نتیجه آن سه نفر کشته شدند.

این شهر تحت سیطره نظامیان ارتش ترکیه و گروههای تروریستی مورد حمایت آنها قرار دارند.

سانا گزارش داد شهر عفرین و مناطقی که گروههای تروریستی در آن تحت فرمان نظام ترکیه فعالیت می کنند، شاهد حالتی از هرج و مرج و از هم گسستگی امنیتی و درگیری میان گروههای تروریستی برای تقسیم نفوذ و سیطره بر مناطق و سلطه بر سرنوشت غیرنظامیان در این مناطق از زمان اشغال آن در مارس ۲۰۱۸ میلادی از سوی نیروهای ارتش ترکیه با همکاری گروههای تروریستی قرار دارد.

خبر دیگر اینکه اشغالگران آمریکایی دهها خودرو و زره پوش از رده خارج شده را از پایگاه های غیرقانونی خود در الجزیره سوریه به خاک عراق منتقل کردند.

منابع محلی در منطقه الجوادیه در حومه الحسکه به سانا گفتند ستونی از خودروهای نظامیان اشغالگر آمریکا شامل ۱۵۰ خودروی نظامی و نفربر حامل زره پوش و تانکرها از رده خارج شده منطقه الجزیره سوریه را به شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید ترک کردند.

در طول ماههای گذشته نظامیان اشغالگر آمریکا صدها کامیون حامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیکی را از طریق گذرگاه های غیرقانونی وارد الحسکه کردند که هدف از این اقدامات تقویت حضور غیرقانونی خود در منطقه الجزیره سوریه و سرقت نفت و ثروتهای ملت سوریه با کمک شبه نظامیان قسد و دیگر گروههای مسلح مورد حمایت خود بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.