اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین‌(حماس) از تلاش های ایالات متحده آمریکا برای فراهم آوردن زمینه مذاکره مستقیم میان حماس و تل آویو پرده برداشت.

هنیه در گفتگو با کانال تلویزیونی الجزیره گفت: جرد کوشنر مشاور ارشد ترامپ در امور خاورمیانه در راستای اجرای معامله قرن در فلسطین بارها سعی کرده است تا کانال ارتباطی ویژه ای را با رهبران حماس ترتیب دهد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توضیح داد: ما هیچ مشکلی برای گفتگو و مذاکره با آمریکا و یا هر دولت دیگری در جهان نداریم اما در خصوص مذاکره با رژیم صهیونیستی چنین تفکری نداریم و هیچ مذاکره مستقیمی هم با آنان انجام نمی دهیم.

وی تاکید کرد: کلیه تلاش ها را برای مذاکره با سران صهیونیست چه روی پرده و چه پشت پرده رد کردیم.

هنیه ادامه داد: خلع سلاح مقاومت فلسطین هدف استراتژیک اسراییل است. این رژیم برای تحقق این هدف خود از طریق اعمال تحریم ها و عادی سازی روابط با اعراب و ذکر نام حماس در لیست گروه های تروریستی شکست خورده است. تلاش های این رژیم به پیشرفت و ارتقای مقاومت انجامید.

به دنبال جنگ در نوارغزه نیستیم اما از به راه افتادن هر جنگی علیه این باریکه (تحت محاصره) هم ابایی نداریم. اگر اشغالگران اسراییلی فکر می کنند با دشمنی جدید علیه نوارغزه به اهداف خود دست یابند بدانند که گروه های فلسطینی از جمله گردان های عزالدین القسام آنان را بهت زده خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.