معجزه طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نوشت : در بحران همه گیری کووید ۱۹ در کشور چین بیش از هشتاد درصد بیماران از طب سنتی چین در کنار طب رایج منتفع شدند.

  فرزایی مدیر گروه طب سنتی ایرانی، و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در کشور ما در مواردی مانند کرونا که راه درمانی تایید شده‌ای برای آن وجود ندارد باید سریعا بیماران بدحال را نجات داد .

او گفت : سازمان بهداشت جهانی در چندین بیانیه خود تایید کرده است که طب سنتی می تواند برای پیشگیری و درمان موثر باشد و به عنوان یک گزینه امیدوار کننده برای تحقیق و درمان بیماری شناخته شود.

فرزایی افزود : در عین حال، سازمان جهانی بهداشت رسماً اعلام کرده است که تاکنون بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید هیچ درمان قطعی نداشته و این درمان نشدن قطعی شامل انواع درمان‌های موجود مانند طب جدید، مکمل و سنتی است.

او افزود : با توجه به قوانین درمانی کشور و استانداردهای بین المللی تایید داروها، هیچگونه تجویز دارویی و درمانی نباید بدون شواهد و مستندات علمی، صورت گیرد.

فرزایی ادامه داد : بنابراین اعلام عمومی مطالب فاقد پشتوانه‌های تحقیقاتی بالینی در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی کاملا اشتباه است.

او افزود : پروژه‌های تحقیقاتی که هنوز به اتمام نرسیده اند، به هیچ عنوان نباید بعنوان یک روش پیشگیری یا درمانی در رسانه‌های رسمی بطور صریح مطرح و اطلاع رسانی عمومی شوند.

فرزایی گفت : بدیهی است پس از اتمام مطالعات، تحقیقات و ارزیابی نتایج توسط مسئولین وزارت بهداشت در صورت صلاحدید به عنوان شیوه‌‌های درمانی ارائه می‌گردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.