به گزارش رای الیوم ، راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین اعلام کرد، توافق برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در چارچوب حفاظت از منافع عالی بحرین و حفاظت از موجودیت کشور است. هدف از این اقدام "کنار گذاشتن مساله فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین نیست" بلکه هدف تقویت امنیت بحرینی ها و ثبات اقتصادی آنها است.

وی افزود: "اگر فلسطین مساله عربی ما باشد، بحرین مسئله سرنوشت ساز ماست".

بن عبدالله مدعی شد، بحرین از آغاز نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی در کنار مساله فلسطین بوده است و این موضع هنوز هم روشن است و اعلام توافق با تل آویو با موضع بحرین درخصوص طرح صلح عربی و قطعنامه های مشروع بین المللی مغایرت ندارد.

وی گفت، پس از گذشت ۷۳ سال از مساله فلسطین، خطر به بسیاری از کشورهای عربی منتقل شده است و اوضاع امنیتی آنها تغییر کرده است، کشورهایی که بدون شک شناخته شده هستند و نیازی به برشمردن آنها نیست.

بن عبدالله مدعی شد: متاسفانه شانس راه حل های مختلف مطرح شده از جمله طرح های صلح برای حل مساله فلسطین و اسرائیل کم رنگ شده و امروز چالش های سرنوشت سازی به منطقه رسیده است که نمی توان آنها را نادیده گرفت و از آنها چشم پوشی کرد.

وزیر کشور بحرین در پایان مدعی شد: «نگاه "واقع بینانه" به منطقه باعث می شود که ما بفهمیم در طول سالهای گذشته با خطرات مداومی مواجه بودیم که توانستیم بیشتر آنها را دفع کنیم. عاقلانه نیست که خطر را ببینیم و منتظر بمانیم تا به ما برسد در صورتی که به هر طریقی می توان از این امر جلوگیری کرد.»

کشورهای امارات و بحرین اخیرا زیر نظر آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی رسمی کردند اقدامی که با محکومیت های بین المللی و گروههایفلسطینی مواجه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.