مکی یازع درخصوص اخبار منتشرشده در فضای مجازی و تصاویر و کلیپ‌های منسوب به عزیمت زایران دلسوخته اربعین از نقاط مختلف کشور به سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق بیان کرد:به دلیل شرایط خاص امسال و شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورهای ایران و عراق، بر اساس اعلام مسوولان عراقی، امکان حضور زایران خارجی در این کشور وجود ندارد.

وی افزود: هموطنانی که به سمت مرزها در حرکت هستند و یا قصد عزیمت دارند به اخبار منتشره درخصوص صدور مجوز ورود به عراق، چه انفرادی و یا دسته جمعی، محدود یا غیرآن، توجه نکنند زیرا اربعین امسال هیچگونه مجوزی برای ورود زایران به عراق صادرنخواهدشد.

یازع گفت: عناصر معاند و ضدانقلاب و دشمنانی که هرساله برطبل اختلاف بین ملت‌های برادر و مسلمان عراق و ایران می‌کوبیدند، امسال رویه ایجاد تنش را متناسب با اوضاع و احوال حاکم تغییر داده و قصد دارند تا باهدایت عاشقان زیارت اربعین به سمت مرزها، پس از تجمع تعداد قابل توجهی از محبان اهل‌بیت(ع) در نقاط مرزی، اقدام به شعله ور کردن و گسترش نارضایتی به دلیل نبود امکانات پذیرایی و خدماتی کرده وسپس به هدف باطل خود برسند.

وی افزود: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود ضمن حفظ هوشیاری در این زمینه از حرکت و عزیمت به سمت مرزها به طور جد خودداری کرده تا مانند گذشته نقشه دشمنان نقش برآب شود.

مسوول کمیته اسکان و تغذیه و جذب مشارکت‌های ستاد اربعین در شلمچه از محبان حسینی خواست ، به دلیل تدارک ندیدن امکانات خدماتی و رفاهی از تجمع در نقاط مرزی خودداری کنند تا مانع ایجاد نارضایتی و تنش احتمالی شوند.

طبق این گزارش برخی از گروه‌های مردمی از شهرستان‌های خوزستان از صبح روز سه‌شنبه برای شرکت در آیین اربعین حسینی در عراق به سمت شلمچه در حال حرکت هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.