بنابر اعلام تارنمای روزنامه دیلی میل چاپ لندن؛ مت هنکاک وزیر مشاور در امور بهداشت و درمان و امور رفاهی انگلیس چند روز پیش مردم کشورش را متهم کرده بود که بدون داشتن نشانه بیماری، اقدام به دادن تست کرونا می کنند.

مدیران بیمارستان های انگلیس نیز هشدار داده اند که ناتوانی دولت از فراهم کردن تست ابتلا به ویروس کرونا، مانع از ادامه تلاش وزارت بهداشت برای ازسرگیری ارایه عادی خدمات می شود،  زیرا پزشکان و پرستاران به علت دسترسی نداشتن به تست، وادار به ترک مشاغل در بیمارستان ها ومراکز درمانی به منظور قرنطینه کردن خود می شوند.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان انگلیس، در صورت توجه نکردن فوری دولت به کمبود تجهیزات تست کرونا و عدم تلاش برای فراهم کردن آن، آسیب های گسترده ای به سامانه های خدمات درمانی بیمارستان ها به علت اوجگیری دوباره موارد ابتلا، وارد خواهد شد.

بر اساس تحقیق ایستگاه رادیویی ال بی سی؛ هیچ گونه تست کرونا در هیچ یک از ۱۰ مرکز اصلی انتشار و همه گیری ویروس کرونا شامل بولتون، سالفورد، بردفورد و منچستر موجود نیست.

همچنین مدیر نهاد مربوط به آموزگاران هشدار داد فعالیت مراکز آموزشی که ماه ها به علت همه گیری این بیماری، تعطیل بوده اند، در صورت دسترسی نداشتن سریع آموزگاران به تست، متوقف خواهد شد.

مسئولان و مدیران آسایشگاه های معلولان و سالمندان نیز از دولت اجرا نکردن تعهدش برای در اولویت قرار دادن بخش های آسیب پذیر پیش از فرارسیدن زمستان همزمان با نگرانی از به راه افتاده موج مرگبار دیگر بیماری کووید – ۱۹، انتقاد کرده اند.

کمبود کیت های تست کرونا که گمان می رود تا چند هفته آینده ادامه داشته باشد، چند روز پس از مطرح شدن قول دولت انگلیس به اجرای طرح بزرگ و جاه طلبانه ۱۰ میلیون تست در روز برای شناسایی و ردگیری به موقع این بیماری رخ داده است.

تاکنون در انگلیس حدود ۴۰۰ هزار تن به این بیماری دچار شده اند که از این شمار، بیش از ۴۰ هزار تن به کام مرگ رفته اند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.