روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین روز چهارشنبه گزارش کرد هدف از این اقدام جلوگیری از ورود غیرقانونی از منطقه مرزی میانمار به چین عنوان شده است همزمان مسئولان محلی این منطقه که «رویی لی» نام دارد به ساکنان دستور داده اند تا دستکم برای مدت یک هفته از خانه هایشان خارج نشوند.

رایزنی ها میان مسئولان دو کشور شروع شده است به مردم منطقه هم تاکید شده است برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نباید از خانه ها خارج شوند این شهر در جنوب غربی چین واقع است و برای یک هفته آینده محصور خواهد بود.  

نگرانی زمانی شروع شد که مشخص گشت تعدادی از کسانی که به شکل غیرقانونی و پس از سهل انگاری ماموران مرزی وارد چین شده اند، به کرونا مبتلا بوده اند.

این شهرک نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد «یانگ بیان» معاون شهردار "رویی لی" می گوید که اوضاع بسیار جدی است ما باید تا حد امکان ویروس را متوقف کنیم همه مردم این منطقه باید آزمایش کرونا بدهند و البته هزینه آن را دولت محلی تامین می کند.  

"رویی لی" یک شهر مرزی در استان «یون نن» در جنوب غرب چین و هم مرز با میانمار است و تعدادی از مبتلایان به کرونا از این مرز و از میانمار وارد چین شده اند.  

یانگ خاطر نشان کرد که سهل انگاری هایی صورت گرفته است و مسببان آن تنبیه خواهند شد این نشان می دهد که در حفاظت از منطقه مرزی کاستی هایی وجود دارد و شکاف ها باید فورا برطرف شود.  

این رویداد در شرایطی است که در چین هیچ موردی از کرونا در یک ماه گذشته وجود نداشته است و مسئولان امور بهداشتی می گویند که احتمالا واکسن کرونا اواخر سال جاری میلادی در دسترس عموم مردم خواهد بود.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.