بنابر اعلام خبرگزاری خبرگزاری یونهاپ، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نامه‌ای به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین بر ادامه توسعه روابط کشورش با چین و نیز حمایت از تلاش‌های مشترک به منظور دفاع از سوسیالیسم تأکید کرد.

طبق اعلام خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم جونگ اون در نامه خود که در جواب تبریک شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مناسب هفتاد و دمین سالگرد تأسیس کره شمالی فرستاده شده بود، تشکر صمیمانه خود را به شی جین پینگ از جانب حزب کارگران کره و دولت این کشور ابراز کرد. او در این نامه همچنین از رئیس جمهور چین در مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در این نامه از تمایل خود برای توسعه دوستی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین سخن گفت؛ همچنانکه او از توسعه ثروت و گزینه راهبردی میان حزب کمونیست و حزب کارگران کره و نیز ملت‌های دو کشور به مرحله‌ای جدید و پیشرفته از مبارزه مشترک برای دفاع از سوسیالیسم سخن به میان آورد.

گفتنی است پیشتر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنانی گفته بود پکن در زمینه کووید-۱۹ به صورت روشن و شفاف عمل کرده است.

رئیس جمهور چین‌ که دبیر کل حزب کمونیست و رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین نیز هست پیشتر شخصاً به دارندگان مدال‌های ملی و نشان‌های افتخار ملی که کمک زیادی به چین در مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ کردند‌، مدال افتخار «قهرمان مردم» اعطا کرد که از بالاترین افتخارات ملی در این کشور به حساب می‌آید. او همچنین تصریح کرد: گفت پکن به حمایت خود از سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید-۱۹ ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.