مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق افزود: وضعیت استان میسان دردآور است، میسان یکی از استان‌های نمونه از لحاظ امکانات رشد و موفقیت به شمار می‌رود به طوری که همه پتانسیل‌های رشد و توسعه در آن وجود دارد و تنها منتظر سرمایه‌گذری در این پتانسیل‌هاست.

وی افزود: به زودی تشکیل شورای خدمت‌رسانی را اعلام خواهیم کرد، شورایی که طبق طرح‌های برنامه‌ریزی شده به انتصابات در سازمان‌های دولتی سامان خواهد بخشید و عدالت را در میان افراد داوطلب محقق خواهد کرد و به تلاش‌ها برای سوء استفاده از این پرونده پایان خواهد داد.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد دولت با چالش‌ها و فشارهایی رو به رو است و اکنون برای جاودان‌سازی شهدای اکتبر و تثبیت حقوق‌شان تلاش می‌کند.

الکاظمی اظهار کرد: خشونت و بکارگیری سلاح هیچ سودی دربر ندارد و کشور را نمی‌سازد بلکه راهکار ریشه‌ای تنها حاکمیت قانون و تحقق برابری و عدالت است.

نخست وزیر عراق در ادامه سفر خود به استان میسان از گذرگاه مرزی الشیب-چذابه بازدید کرد و از سازوکار فعالیت در آن اطلاع یافت.

الکاظمی: نیروهای امنیتی قاطع و محکم در برابر اقدامات ناقض امنیت بایستند

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در نشست با فرماندهان امنیتی استان میسان خواستار تلاش بیشتر برای تحقق امنیت و ثبات در سراسر استان و برخورد قاطعانه با هرگونه اقدام ناقض امنیت شد.

نشست مصطفی الکاظمی، نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سفرش به میسان با فرماندهان امنیتی در استان و ستاد عملیات سومر با حضور وزرای دفاع و کشور برگزار شد.

الکاظمی در ابتدای نشست با قدردانی از تلاش‌های امنیتی در استان میسان، خواستار تلاش‌های بیشتر برای تحقق امنیت و ثبات در سراسر استان شد.

وی تاکید کرد که فرمانده امنیتی در استان نماینده خود یا عشیره‌اش نیست بلکه نماینده حکومت است که بالاترین افتخار و اعتبار محسوب می‌شود و این امر وضعیت امنیتی پایدارتری را ایجاد می‌کند و موجب اعتماد شهروندان به دستگاه‌های امنیتی می‌شود.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد تا نیروهای امنیتی به حمایت از تظاهرات کنندگان و ساماندهی آن توجه داشته باشند و به خوبی آموزش ببینند.

وی ضمن تاکید بر عدم سهل انگاری در برابر هرگونه تعرض به نهادهای دولتی از نیروهای امنیتی خواست تا در تظاهرات از سلاح صبر استفاده کنند و روش‌های مسؤولانه را در تعامل با تظاهرکنندگان به کار بگیرند.

نخست وزیری عراق افزود که به برخی مناطق در گذشته ظلم شده اما گسترش هرج و مرج نه به نفع آن مناطق است و نه آینده آن و تاکید کرد که نیروهای امنیتی باید قاطعانه و محکم در برابر هر گونه اقدامات ناقض امنیت بایستند.

الکاظمی خطاب به فرماندهان امنیتی گفت: «امروز فرصت موفقیت وجود دارد؛ در اجرای وظایف خود با سختی‌هایی رو به رو خواهید شد اما اقدام شما به نفع فرزندان ماست و برای این است که امید را به مردم برگردانیم و بدون شک به دل این چالش خواهیم زد.»

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد تا همه نیازهای فرماندهان امنیتی در استان میسان و امکانات جدیدی که مسؤولیت‌های آنها و اجرای وظایفشان را سریع و منظم‌تر تسهیل می‌کند، فراهم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.