روحانی: به اندازه کل تاریخ کشور در این دولت، ساخت و تجهیز بیمارستان انجام شد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز(پنج شنبه) در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر که به صورت تصویری (ویدئو کنفرانس)، برگزار شد، گفت: علی رغم همه فشارهای اقتصادی، روند توسعه بهداشت در سال ۹۹ نه تنها کاهش نیافته بلکه همان طور که وزیر بهداشت اعلام کرد، امسال بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستان را افتتاح می کنیم.

وی افزود: نیاز ما به تخت بیمارستان ها بیش از پیش از روزها و سال های قبل احساس می شود.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: دولت طرح «تحول سلامت» را به عنوان یک اولویت در دولت یازدهم و دوازدهم در نظر گرفته است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از مهر بخوانید؛

* یکی از افتخارات دولت که در تایخ کشور باقی خواهد ماند، تلاش  و پیگیری دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها است، اگر بازسازی و نوسازی تخت‌های بیمارستانی را در کنار ایجاد تخت قرار دهیم، مجموعاً به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته در این دولت انجام شده و این موجب شادمانی ما است.

* آنچه در بخش درمان مهم است، بخش نیروی انسانی است، این نیروی انسانی است که خوب می‌فهمد و خوب درس می‌خواند و مهارت کسب می‌کند و در روز سختی‌ها فداکاری می‌کند و خود را آماده می‌کند تا مردم سالم بمانند و جان خودش را فدای مردم می‌کند.

* درود می‌فرستیم به همه پرستاران، پزشکان و کادر درمانی و طلب علو درجات برای همه شهیدانی داریم که در این دوران هفت ماهه جان خودشان را فدای سلامت ملت عزیز ما کردند.

* این خانه‌های هلال احمر که امروز بخشی از آن‌ها افتتاح شد برای روزهای مبادا و شرایط بلایای طبیعی بسیار مفید است. وقتی مردم مجهز و آماده باشند در روز مبادا و سختی تا امدادگر برسد خود مردم امدادهای اولیه را انجام می‌دهند.

* در بهداشت و درمان و سلامت مردم درست است که پزشک، کادر درمانی و بهداشتی در جای خود مهم است اما مردم باید در فرهنگ زندگی خود بهداشت را بیاموزند و به آن عمل کنند. آنچه که می‌تواند ما را از بیماری حراست کند کارهای ساده بهداشتی است و دستورات کاملاً ساده آن، این چیزی است که ما را در سلامت معنوی و جسمانی و نشاط روانی کمک می‌کند.

* امیدوارم در شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم و به خصوص با شروع آغاز فصل پاییز و احتمالا شیوع آنفولانزا در کنار کرونا و نیز مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با افتخار این ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.