سهامداران بورس در هفته آخر شهریور تالار را به‌مثابه میدان جنگ زدند هر چه مهمات داشتند وارد کردند تا دروازه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار در مقابل شاخص کل فرونریزد.

در این مبارزه موفق بودند و توانستند علاوه بر حفظ دروازه پشت سر مجدداً سقف یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار را هم بشکنند و حتی وارد کانال یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار واحد شوند.

عددی که شاخص در روز چهارشنبه بالای آن قرار گرفت بیشترین رقم از یک شهریور به بعد است. شاخص اول شهریور از کانال یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار واحد عقب‌نشینی کرد و با سر به کانال یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد افتاد.

شاخص هم‌وزن اما از محدوده ۴۶۵ هزارتا کانال ۴۲۰ هزار سقوط کرد. این شاخص در این هفته توانست به کانال ۴۳۰ هزار واحد بازگردد و بر بیشترین مقدار خود از پس از ۱۸ شهریور قرار گیرد.

اهمیت این شاخص در نحوه محاسبه آن است زیرا در شاخص هم‌وزن تمامی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس با وزنی برابر در محاسبات لحاظ می‌شوند، افزایش قیمت هر سهمی در این شاخص به یک‌میزان است.

وقتی شاخص هم‌وزن منفی است یعنی بازدهی بیش از نصف شرکت‌های بازار کاهش‌یافته است و زمانی که شاخص هم‌وزن مثبت باشد یعنی بازدهی بیش از نصف شرکت‌های بازار رشد کرده است.فعالان بازار اعتقاد دارند شاخص هم‌وزن دید شفاف‌تری از بازار سهام می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.