دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه به خبرنگاران کاخ سفید درباره احتمال برکناری کریستوفر رای گفت: ما موارد بسیار مختلفی را بررسی می‌کنیم. من پاسخ‌های او در کنگره را نپسندیدم و فکر نکنم خود او هم آنها را دوست داشته باشد. اطمینان دارم که او با من موافق است.

کریستوفر رای از مه ۲۰۱۷ که جایگزین جیمز کومی شد، به عنوان مدیر اف‌بی‌آی روی کار آمد. رئیس‌جمهوری آمریکا از سخنان این مقام که پنج‌شنبه مقابل کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شد، انتقاد کرد.

در جریان آن گفت‌وگو کریستوفر رای آنتیفا را یک "مساله واقعی" دانست اما به قانونگذاران گفت از دید او آنها "یک جنبش یا ایدئولوژی" هستند نه یک گروه سازمان‌یافته. ترامپ آنتیفا را بابت خشونت‌های اخیر در چندین شهر مهم سرزنش کرده و از تمایلش برای اعلام این گروه به عنوان یک "سازمان تروریستی" سخن گفته است.

کریستوفر رای در این کمیته گفت: ما تعدادی داریم و من این را از اولین باری که در این کمیته حاضر شدم، گفتم. ما یک سری پیش‌بینی مناسب درباره آنچه افراطگرایان آنارشیست خشونت‌طلب توصیف می‌کنند و برخی که خودشان را آنتیفا می‌دانند، در اختیار داریم. افرادی که خودشان را به عنوان جنبش آنتیفا معرفی می‌کنند، از نظر منطقه‌ای ترکیب شده‌اند تا آنچه شما به عنوان گروه‌های کوچک توصیف می‌کنید و تحت نظر هستند، ایجاد شود.

کریستوفر رای به این کمیته گفت، اف‌بی‌آی مدارکی از مشارکت "بسیار فعال" روسیه در راستای مداخله در انتخاباتی آتی با یک هدف واضح که "لطمه زدن به جو بایدن" است، در دست دارد.

ترامپ اما به خبرنگاران گفت که در هر دو مورد با رای مخالف است. رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: قطعا چین در صدر این لیست قرار دارد و فکر می‌کنم می‌توان درباره روسیه و کره‌شمالی و بسیاری از دیگر کشورها صحبت کرد اما چین در بالای این لیست قرار دارد و بنابراین نمی‌فهمم که چرا به این مطلب اشاره‌ای نشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه آنتیفا به مردم زیادی "لطمه" زده تاکید کرد: حقیقت این است که آنتیفا یک گروه بد است. آنها مجرم، آنارشیست‌، آشوب‌طلب، غارتگر، شورشی و چیزهای دیگر هستند. آنها بد هستند و وقتی یک مقام این‌ها را نگوید، من ناراحت می‌شوم. تعجب می‌کنم که چرا او این‌ها را نگفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.