حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: حتی اگر واکسن هم در دسترس قرار بگیرد، باز هم سبک زندگی ما باید ادامه پیدا کند. امروز آماری که در جلسه دولت ارائه شد ما دیدیم در برخی از استان‌ها، افرادی امروز بستری هستند که چند ماه پیش، همانجا بستری بودند و دو مرتبه بستری شده اند. یعنی یک فردی به کووید ۱۹ مبتلا شده و به بیمارستان رفته و بستری شده و معالجه و ترخیص شده و بعد از گذشت چند ماه، دومرتبه مبتلا شده است. این داستان خود واکسن را هم زیر علامت سوال قرار می‌دهد که اگر واکسن هم آمد، چقدر تاثیر دارد. 

روحانی افزود: فردی که به این بیماری مبتلا شده و ۲-۳ ماه بیشتر وی را حفاظت نکرده و دومرتبه گرفتار این بیماری شده، واکسن چه‌کار می‌تواند انجام بدهد.

رییس جمهور عنوان کرد: ما نمی‌دانیم آثار واکسن چقدر است و چند ماه آثار مثبت دارد و ایمنی ایجاد می‌کند. حتی اگر واکسن هم برسد، باید همچنان اصول بهداشتی استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و شستن دست‌ها، ضدعفونی‌کردن‌ها و همه اصول را باید ادامه بدهیم و از ترددهای غیرضرور، باز هم پرهیز کنیم. حتی در شرایطی که واکسن در اختیار ما قرار بگیرد، ما نمی‌توانیم شرایط را عادی در نظر بگیریم.  

وی در خصوص علائم پیچیده بیماری کرونا نیز گفت:  علائم کووید ۱۹ این نیست حتما سرفه کنیم؛ یکی می‌گوید بدنم درد می‌کرد عطسه نمی‌کردم. بحث سر سرفه و عطسه نیست این بیماری علائم مختلفی دارد. فرد مبتلا دربویایی و چشایی هم دچار اختلال می‌شود و باید مراجعه کند. در آموزش موارد را به صورت ریزتر، دقیق‌تر و ملموس‌تر برای مردم توضیح دهیم تا هر کسی مبتلا شد وظیفه شرعی و قانونی خود دانسته و دو هفته خود را ایزوله کند و حتی با اعضای خانواده خود ارتباط نداشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.