به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد تا به زودی جانشین روث بیدر گینزبرگ در دیوان عالی آمریکا را که جمعه بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت، انتخاب کند.    

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: ما خیلی زود، طی روزهای آتی فردی را نامزد می‌کنیم و احتمال دارد او یک زن باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا از خانم‌ها امی کنی برت و باربارا لاگوآ به عنوان نامزدهای احتمالی نام است.

ترامپ شامگاه شنبه در جریان کارزار انتخاباتی در کارولینای شمالی تایید کرد که به صورت فردی را برای جایگزینی گینزبرگ در دویان عالی نامزد می‌کند و این فرد احتمالا یک زن خواهد بود.

او گفت: ما این کرسی را پر می‌کنیم. تا به حال ۲۹ بار با کرسی خالی در این دیوان در سال انتخاباتی یا پیش از آن مواجه بودیم... هر بار رئیس‌جمهوری که بر سر کار است، نامزدی را تعیین می‌کند. در روزهای آینده یک نامزد معرفی می‌کنم که احتمالا یک زن است.

ترامپ اکنون این فرصت را دارد تا اکثریت محافظه‌کاران در دیوان عالی آمریکا را به ۶ قاضی از مجموع ۹ قاضی افزایش دهد.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا (جمهوری‌خواهان) گفت که به رغم حضور در سال انتخاباتی رای‌گیری  بر سر انتخاب ترامپ انجام می‌شود.

دموکرات‌ها اما می‌گویند جمهوری‌خواهان باید صبر کنند تا انتخابات سوم نوامبر برگزار شود و رای‌گیری درباره جانشین قاضی گینزبرگ را بعد از مشخص شدن نتایج آن انجام دهند. مرگ این قاضی و نحوه انتخاب جانشین او، شوک بزرگی به فضای سیاسی و انتخاباتی آمریکا وارد کرده است.

ترامپ انتظار دارد مجلس سنا که اکثریت آن با جمهوری‌خواهان هم حزب اوست، به سرعت روند رسیدگی و رای اعتماد به نامزد پیشنهادی او را پی بگیرد. جمهوری‌خواهان می‌گویند به سرعت برای تعیین جانشین اقدام خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.